Friday, February 27, 2015

comeback


zamišljam almodovara
kako režira dokumentarni film
o nekom  pjevaču šlagera
iza gvozdene zavjese
film prati njegov poslednji nastup za dan žena
ostarjeli senjor na zalasku karijere
bori se sa teretom prohujale popularnosti
izumrlom publikom
dugogodišnjim izbivanjem iz javnog života
alkoholizmom
poslednji koncert za dan žena
njegov  veliki comeback
prvi put od pada berlinskog zida
dom sindikata
filmska ekipa prati pripreme
estetika džonija keša
prekidana crno bijelim reminiscencijama
nekada uspješne karijere:
socijalistički novogodišnji programi
davanje autograma
festivali posthumno shvaćeni
kao kemp burleske
na sceni dolazi do preokreta
kantautor
nekada miljenik ženske publike
sada držeći gospodin
otkriva publici
svoju u godinama anonimnosti
izgrađenu drag personu
izlazi sa silikonskom kapicom
na koju se navlači perika
podsjeća na navučenu helanku
napadno našminkan
u crvenom baršunastom mantilu
i sa paperjastim šalom
pod svjetlom reflektora
leži na glomaznom crnom klaviru
naprslim baritonom pjeva
besame mucho
na njega padaju šljokice
briše ih rukavicom kao suze
suzdržan i zbunjen aplauz
sa tavanice se spušta
polunag muškarac
sa krilima anđela
i predaje mu ružu
klanja se zbunjenoj publici
u sledećoj sceni neka brza pjesma
neki čarlston
igra iz sve snage
okružen muškarcima u frakovima i sa cilindrima
zadihano pjeva
kao da će  svakog časa kolabirati
simfonijski orkestar obučen  je u sladoledžijska odjela
publika se smije i plače
u zadnjoj sceni pjeva neki tužni šlager
govori stihove na francuskom
zagledan tupo u daljinu
simulira završnu scenu sa džeremi ajronsom
iz madam baterflaj
razbija čašu šampanja
adieu
dobija gromoglasni aplauz
plače uzdignute glave
crnobijeli kadar
kamera ga prati dok sa plesačima
iza kulisa
užurbano silazi niz stepenice
i odlazi u šminkernicu
ispunjenu buketima ruža
vratio sam se – kaže u jednom trenutku

No comments:

Post a Comment