Friday, February 22, 2019

krtica



Ovo je kao nešto iz onih nevještih pjesama Merilin Monro
O tome kako je lijep most i kako je lijepa rijeka
Dugo ne mogu noću da zaspim
Potrebno mi je da smislim neku priču
Ali bez kompleksnog zapleta
Priču u kojoj se samo kreće nekud
I hoda
U kojoj se plovi čamcem po beskrajnom moru
Ili u kojem napuštam sve
I sa jorganom odlazim da živim u pećini
I gledam Podgoricu sa Sjenica
Guglam u dva ujutru
Koje divlje trave i korjenje čovjek može da jede
Zamišljam kako kao dabar postupno pravim zid
Pećine od kamenja i blata
Kako živim u mišjoj rupi
Imam dugu kosu i bradu koje nikad ne šišam
Kad odjeća istrune idem go
Kad je ljeto i kad je sasvim toplo
Plačem, gubim zube
Ali kažem: moglo je biti gore
Mogao sam nazočiti mnogo gorim stvarima
Odlazim svaki dan po vodu
Jednom će anđeo stvoriti izvor pored moje pećine
Jednu pećinu  bih namijenio za crkvu
Jednom kad me lovci ili zalutali turisti
Slučajno otkriju
Onda bi došao mitropolit
Da vidi o čemu se radi
Jer u Kučima postoji pustinjak
Koji nije vidio ljudsko lice decenijama
I pošto sam čitao paterike i evergetinose
Znao bih šta da kažem
Jer su se takve stvari već dešavale
Pitao bih ko sada vlada carstvima
I da li narod živi u miru
I da li napreduju svete Božje crkve
Ali onda se već uznemirim
I ne mogu da zaspim
Jer je to taština
I nešto me tu boli
Ponekad samo zamišljam da sam krtica
O tome je dobro misliti pred spavanje
Ljudi su vrlo grubi
I ne umijem da kažem dobar dan
I ljudi ponekad misle da mi čine usluge
Ali uvijek to rade zbog nekog drugog
I ponekad se skamenim
I ne umijem da se ponašam
Izvan striktno određenih pravila
Kako da pričam prirodno
Imam 32 godine i dalje često plačem
I komšije to znaju
Kad dođem kući guglam ''blaži oblici autizma''
Sad sam već uznemiren i ne mogu da spavam
Vraćam se na krticu dakle
Krtica je slijepa
I živi pod zemljom
Ima male kandže
Pravi lavirinte, ona neprekidno kopa
Kreće se, jede korijenje i crve
Isto kao i onaj drugi ja u pećini
Ali nikad ne izlazi na površinu
Samo kopa i zemlja je topla
Krtica ne vidi sunce
Ona živi sama
Sasvim samozatajna
Kada sam pod teretom svojih grijehova
Čeznem da budem krtica
To je nešto čemu je Bog dao
Ogromnu milost
Tu je on pogledao u stranu
I rekao je ne mogu svi da gledaju sunce
Ona nema velike neprijatelje
Krtica je sjećanje na smrt
Ne susreće druge ljude
Sjedi u miru i jede svoj korijen
Ili svog crva
Crv nesupavljivi
I opet ne mogu da zaspim
Dakle, samo kretanje
Mehanički rad
Kao psi kad sanjaju da trče
Krtica kopa
Ona ne ide nikud
Samo duboko kao ja u posteljini
Onda je dobro da padne snijeg
Još jedna stvar koja odvaja krticu
Od površine briga i opasnosti
Neumorna krtica u mom polusnu
Ide sve dublje i dublje

No comments:

Post a Comment