Tuesday, April 14, 2015

* * *

u maloj crkvi
imali smo osjećaj kao da smo u utrobi
likovi svetih su na zidovima
sveti ratnici
Merkurije je imao 26 godina
Trifon i Georgije su bili još mlađi
dva Teodora
Artemije i Prokopije
Dimitrije i Nestor
sa zlatnim štitovima
mirišu na polja i cvjetove
Крины сельные
цветы прекрасные
nebeske sile
sveti Nifont je za arhangele rekao
da su potresno lijepi
možeš mirno stariti
možeš spokojno propadati
nebo čuva tvoju mladost
sveštenik govori u svjetlosti svijeće
prve riječi liturgije
na grčkom
praznik je bio
te junske večeri
 Σύναξις svih atonskih svetih
miris tamjana
i asketske spasonosne riječi
na čulnom grčkom
blagosilja se kraljevstvo Gospodnje
zidovi koji memoriraju
blagočestive careve
i blagovjerne carice
latinski je previše virilan
njegovi suglasnici su kao
zveckanje oružja
kao škripa metalnih vrata
kao stega zakona
grčki je jezik angela
androgin
potresno lijep
sveštenik šuška dok izgovara 's'
ο κυριος μετα σου
ako su Latini sumnjali u muževnost Grka
nije to bilo poradi njihovog značaja
koliko poradi izričaja
riječi šušte kao anđeoska krila
oprosti Bože što sam previše čeznuo za ljepotom
što sam ljubio pogrešno
oprosti očima što su jadne neutaživo gledale
etimologija Nikodima Agiorita:
κόρη je zjenica i djevica
ja, σωτος
oprosti srcu što je grcalo i starilo
i starilo i kidalo se
spuštalo se u pete
spasi ono što je bilo pobožno u grijehu
odstrani ono što je starilo u mojoj mladosti
što je ostavljalo bore i tragove
što je umiralo dok je trebalo ljubiti
u raju ćemo savršeno ljubiti
blud uzmiče pred savršenom ljepotom
uvjek je u ljepoti neka manjkavost i ružnoća
ono što izaziva bludni pokret
u raju ćemo ljubiti bez straha
ljubićemo bezbjedno i bez zadrške
vizantija kavafisovih pjesama
i ta stalna opsjednutost mladošću
 χαρμολύπη iskustvo života
strasti su me naučile da ljubim
i da plačem
naravno da ćeš mi oprostiti
ljepota melanholije je obećanje tvog oproštaja
uzmi barem ovu moju poslednju mladost
kao srebrni ukras
pozlati je riječima akatista
Hristos u mandalionu iznad ikonostasa
sa plavom kosom
vizantijska renesansa
crkvišta poslije obilne kiše
anahoriti raširenih ruku govore:
'moje slatko proljeće'
u magnovenoj misli iskrsavaju davna lica
kao likovi sa fresaka
tamne oči koje gledaju iz mraka
savršene crte
šuštanje glasa
spasi sve to Bože
vaskrsni nas u novoj mladosti
ponovo Gospode
spasi nas ispočetka
površna misao
kratkotrajna slika
nedovoljna da se od nje napravi molitva
dovoljna ipak da me baci na koljena

No comments:

Post a Comment